Kako da povećate svoju vidljivost: Saveti za digitalnu komunikaciju NPO i njihov odnos sa medijima

Nada Likar
u Četvrtak, 03/16/2023 - 16:17

Kako da povećate svoju vidljivost: Saveti za digitalnu komunikaciju NPO i njihov odnos sa medijima

Prema Zakonu o udruženjima, neprofitne organizacije su obavezne da javno objavljuju svoje aktivnosti, a način na koji se to treba ostvariti se može definisati statutom udruženja, zadužbine ili fondacije.

Poverenje u vaš rad koje stičete izveštavanjem o aktivnostima je osnov na kojem će se bazirati i podrška zajednice. Zato preporučujemo da, pored predviđenih zakonskih obaveza, redovno objavljujete i detalje o svojim aktivnostima. Jedan od glavnih načina da informišete javnost o svom delovanju je putem vašeg veb-sajta, koji predstavlja svojevrsnu ličnu kartu neprofitnih organizacija.

Ukoliko vaše udruženje nema veb-sajt, možete predstaviti svoju organizaciju na nekoliko načina:

Besplatne aplikacije za kreiranje veb-sajtova

Ako neprofitne organizacije nemaju sredstva za usluge profesionalnog veb-developera, mogu koristiti besplatne alate za pravljenje sajtova, kao što je Wix. Ova platforma je laka za korišćenje jer dozvoljava da dodajete, brišete i pomerate elemente po vašoj stranici, bez neophodnog znanja o programskim kodovima i jezicima.

Osim toga, organizacije mogu koristiti i Google Sites za besplatnu izradu interaktivnih veb-sajtova kroz koje, na primer, lako mogu integrisati i svoju lokaciju na Google mapama. Za Google Sites vam je najpre neophodan Gmail nalog, a najbolje je da koristite postojeći Gmail nalog organizacije, ili da kreirate novi, kome će pristup imati svi relevatni članovi vašeg tima.

Takođe, na raspolaganju je i besplatna verzija platforme WordPress, ali treba imati u vidu da su samo određene funkcionalnosti oslobođene plaćanja.

Novi sajt kroz WordPress akcelerator za neprofitne organizacije 

U ovom tekstu smo već naglasili da postoji još jedno rešenje da vaša organizacija dođe do profesionalno razvijenog veb-sajta, i to potpuno besplatno.

Catalyst Balkans periodično organizuje WordPress akcelerator – tokom ovog programa učesnici dobijaju materijale putem kojih uče kako se dizajnira struktura sajta jedne neprofitne organizacije, kako se upravlja sadržajem sajta i kako da napišu efektan “brief” za programera.

Potom ih naši partneri iz Live Škole WordPress-a spajaju sa nekim od svojih polaznika koji volonterski kreiraju sajt za organizacije. Prijave su uvek otvorene, zato ukoliko ste zainteresovani popunite formular i Catalystov tim će vam se javiti kada sledeći krug akceleratora bude lansiran.

Društvene mreže i drugi alati

Možete koristiti i društvene mreže poput Fejsbuka, Tvitera, Instagrama, Linkedin-a ili TikToka, koje omogućavaju brzo deljenje informacija sa većim brojem ljudi. Ipak, neophodno je da vaš sadržaj bude kreativan, edukativan i atraktivan na neki način, kako biste privukli željenu publiku i pružali im informacije zbog kojih će nastaviti da vas prate (a u perspektivi – i podržavaju).

Za kreiranje vizuelnog sadržaja na društvenim mrežama možete koristiti plaformu za dizajn Canva, koja nudi besplatan program za neprofitne organizacije. Za prijavu za program Canva for Nonprofits potrebno je da priložite statut organizacije i dokaz da je organizacija registrovana u zemlji. Nakon odobrenja, dobijate pristup velikom broju vizuelnih elemenata, foto i video-materijala i drugim premijum funkcionalnostima.

Još jedan od načina za održavanje dobrih odnosa sa zajednicom je slanje njuzletera, odnosno biltena. Oblik, izgled i formu njuzletera udruženje može samo birati, a može koristiti servise poput MailChimp-a, koji je besplatan do određenog broja korisnika.

Ukoliko preferirate strateški način komunikacije u svom radu, dobro rešenje je korišćenje CRM softvera, koji će omogućiti jednostavnu komunikaciju sa korisnicima i primacioma njuzletera. Kroz prijavne formulare, sistematično upravljanje grantovima, donacijama, kontaktima, kroz slanje njuzletera i još mnogo toga, CiviCRM alat za upravljanje zajednicom omogućava da stvorite robustnu mašinu za prikupljanje podrške strateški, pouzdano i dugoročno.

Pripremili smo i video-kurs kako da strateški komunicirate sa svojim podržavaocima kroz slanje njuzletera.
 

Neprofitne.rs: platforma za ocenu transparetnosti neprofitnih organizacija

Kao što smo već naglasili, za izgradnju zajednice potrebno je da izgradimo odnos poverenja. Zato smo kreirali platformu Neprofitne.rs, gde možete preuzeti i popuniti profil svoje organizacije. Kroz objavljivanje svojih programskih, finansijskih i projektnih podataka, organizacija osvaja bedževe koji potvrđuju njen transparentan i pouzdan rad ka javnosti i donatorima.

Neprofitne.rs su alat kome se uvek možete vraćati, dopunjavati profil novim informacijama i podacima, i održavati ga ažurnim i kompletnim. Platforma je takođe korisna da prezentujete svoj profil kao alternativni izvor podataka o radu, što je ponekad neophodno priložiti pri apliciranju za grantove kod međunarodnih donatora.

Korisni linkovi

Ova stranica je deo projekta „Za snažnije građansko društvo“ koji je podržan od strane Američke agencije za međunarodni razvoj i Švajcarske agencije za razvoj i saradnju. Projekat sprovode PartnersGlobal, DT Institut, Evropski centar za neprofitno pravo i tri organizacije iz Srbije –  Građanske inicijative, CANVAS i Partneri Srbija, uz podršku Catalyst Balkans.

Prijavi se za mesečne novosti sa platforme Neprofitne.rs

Image CAPTCHA