Muzej bicikala i pop kulture "20Cola
O organizaciji
Ljudi
Ciljevi:
#obrazovanje, #očuvanje,#popkultura, #muzej, #umetnost,#kultura,#restauracije,#nasleđe
Primarni cilj:
Misija organizacije:
Polje rada / delatnost organizacije:
-Окупљања и дружења љубитеља бицикала и поп културе,
-Организовања скупова, размене делова и опреме,
-Успостављање комуникације са институцијама културе из земље и света, које афирмишу области из бициклизма и поп културе и културе , историје , индустријског наслеђа,уметности , дизајна, туризма,
-Подстицање заштите културне баштине Србије,
-Подстицање и едукација деце и омладине за теме из ових области,
-Давање доприноса развоју едукативних програма и одрживог развоја,
-Промоција међународне сарадње, размене информација и знања из наведених области, мобилности културних добара, културног туризма и науке уопште,
-Подизање капацитета удружења, људских и материјалних, сарадња са окружењем,
-Излагање музејских предмета и дигитализација архивске грађе о њима,
-Ширење свести о значају прикупљања, чувања, рестаурације и промоције наслеђа,
-Развој културног туризма и угоститељства,
-Унапређење животне средине и едуковање младих из области здравог живота, саобраћаја и екологије,
-Развој културне разноликости , стварања нових социјалних, друштвених и виртуелних мрежа
-Поспешивање заједничких активности између установа културе, невладиних организација и савеза сличног карактера,
-Стварање, презентација и промоција кроз разне интернет и штампане публикације,
-Уступа на коришћење културна добра из збирки и техничке грађе.
Sekundarni cilj:
Programi:
Konkretni rezultati organizacije u poslednje 3 godine:
1. Projekat restauracije preko 60 raritetnih bicikala koji će činiti stalnu postavku muzeja.
2. Izvedena uspešna izložba "20 Cola - Ljubav do bola" i predstavljanje projekta kragujevačkoj publici u galeriji Narodnog Muzeja Kragujevac
3. Podizanje sajta muzeja i osnivanje virtuelne postavke za više od 300 eksponata iz oblasti biciklizma i pop kulture
4. Izvedena jedna od najuspešnijih izložbi 2021 godine u Beogradu sa više od 4000 posetilaca za 19 dana trajanja izložbe u galeriji "Parobrod"
5. Osnivanje
Preporuka donatora ili korisnika
Stalna postavka muzeja
Ciljna grupa:
Mladi
Trajanje u mesecima: 30
Lokacija sprovođenja programa: Kragujevac
Navedite glavne donatore:
Građani grada Kragujevca i prijatelji muzeja
Oblast delovanja:
Nauka i istraživanje
Opis programa:
Cilj stalne stalne postavke muzeja „ 20 Cola“ je da upozna svoje posetioce sa duhom i životnim stilom mladih ljubitelja bicikala iz druge polovine 20. veka, kao i sa njihovim ostalim interesovanjima koja su zaokupirala njihovu pažnju i činila deo njihovog svakodnevnog života, a samim tim i upozna sa istorijom i kulturnim nasleđem naše zemlje i regiona.
Stalnu postavku muzeja činiće dve celine. Prva celina koja će ujedno biti i primarni deo muzeja, će se sastojati od kompletno restauriranih bicikala iz perioda od 1950. do 2000. godine kao i bicikala koje su u očuvanom fabričkom stanju iz istog perioda. Bicikli koji su među eksponatima su oni modeli koje su u navedenom periodu najviše koristili mladi na teritoriji stare Jugoslavije. Kako od domaćih proizvođača kao što su Rog ( Ljubljana) , UNIS ( Sarajevo), Pretis( Sarajevo), Fabrika bicikala Partizan ( FBP Subotica) , Tomos ( Kopar, Slovenija) tako se u kolekciji mogu naći i modeli stranih proizvođača kao što su Universal ( Poljska) , PUCH (Austrija), Volvo ( Švedska), KTM ( Austrija), Kettler ( Nemačka), Schwinn (SAD) i mnogi drugi. U ovom trenutku , muzej raspolaže sa preko 30 potpuno restauriranih eksponata i velikim brojem modela koji su u procesu restauracije. Među njima postoje i eksponati koji su jako retki i jedinstveni na našim prostorima, i koje jedino naš muzej trenutno ima u svojoj ponudi!
Druga celina je postavka eksponata vezanih za pop kulturu. Među tim eksponatima pored muzičkih uređaja, igračaka, sportskih rekvizita , časopisa i svega onog što je činilo svakodnevnicu jednog tinejdžera i mladog čoveka na ovim prostorima , u ponudi će se naći i jedna velika kolekcija vezana za razvoj video igara. U muzeju će biti izložene igračke konzole od 1970ih godina, kada je i počeo razvoj ovih tehnologija pa sve do konzola objavljenih posle 2000te godine. Među ovim konzolama se mogu naći modeli kompanija kao što su Atari, Nintendo, Sega, Commodore, Sinclair, Sony, SNK, Neo Geo, Philips ali i neke konzole domaćih kompanija kao što su Gorenje, Oric Nova i Ei Niš. Ova celina je zamišljena kao jedno interaktivno putovanje kroz istoriju video igara kroz edukaciju o samom nastanku ove grane pop kulture do upoznavanja sa najpoznatijim naslovima video igara kroz istoriju. Pored kućnih varijanti igračkih konzola, muzej će izložiti i nekoliko jako retkih arkadnih kabineta, koji su se koristili u zabavnim parkovima tokom 70it i 80ih godina tako da će to putovanje kroz virtuelni svet video igara biti potpuno i jezgrovito!
Svi eksponati kako u stalnoj tako i u ostalim postavkama muzeja biće deo procesa digitalizacije i katalogizacije arhivske građe muzeja.
Tri glavna konkretna rezultata programa:
1. Obogaćivanje kulturnog sadržaja zemlje i regiona
2.Očuvanje industrijskog, tehnološkog i nasleđa iz oblasti pop kulture
3. Edukativni sadržaji za mlade iz oblasti umetmosti, IT tehnologija i mehanike i tehnike
Šta se promenilo za vaše korisnike zahvaljujući programu?
Korisnici su dobili daleko više sadržaja za mlade nego što je to do sada bio slučaj , pogotovo u gradu Kragujevcu. Ti sadržaji su kulturnog , umetničkog i edukativnog karaktera i obuhvataju veoma široku ciljnu grupu koja ima višestruke koristi od ovog programa, od zabave pa do sedukacije i promocije svog rada.
Finansije:
2021
UKUPNI PRIHODI: 94.000,00
Donacije pojedinca: 79.000,00
Donacije kompanije: 0,00
Donacije domaćih fondacija/udruženja: 0,00
Donacije stranih fondacija/udruženja: 0,00
Donacije stranih vlada: 0,00
Ostale donacije: 0,00
Prihodi od države i lokalne samouprave: 0,00
Prihodi od članarina: 15.000,00
Prihodi ostvareni na tržištu: 0,00
Prihodi od nefinansijske imovine: 0,00
Prihodi od kamata/dividendi: 0,00
Ostali prihodi: 0,00
Prosleđena sredstva (Re-Granting / Pass-Through): 0,00
2021
UKUPNI RASHODI: 0,00
Najam kancelarijskog prostora (sa porezom): 0,00
Komunalni troškovi: 0,00
Troškovi kancelarije: 0,00
Troškovi PR-a: 0,00
Kapitalni troškovi: 0,00
Ekspertske usluge: 0,00
Programske aktivnosti: 0,00
Spoljni saradnici: 0,00
Putni troškovi: 0,00