Transparentne organizacije > Otvorene knjige > Udruženje Za Održivi Razvoj I Ekonomiju "Nitna"
Organisation logo

Udruženje Za Održivi Razvoj I Ekonomiju "Nitna"

O organizaciji

Skraćeno ime:
Nitna
Matični broj:
28317000
Adresa:
Banović Strahinje 8, Novi Sad
Godina osnivanja:
2021
PIB:
112346767
E-mail:
nitna.office@gmail.com
Šifra delatnosti:
9412
Naziv delatnosti:
Delatnosti strukovnih udruženja
Forma registracije:
Udruženje

Ljudi

Ime zakonskog zastupnika/ce:
Nataša Niškanović
E-mail zakonskog zastupnika/ce:
natasaniskanovic@gmail.com
Ime kontakt osobe:
Nataša Niškanović
E-mail kontakt osobe:
nitna.office@gmail.com

Ciljevi:

Cirkularna ekonomija, održivi razvoj, komunikacija i zaštita životne sredine.

Primarni cilj:
Ostalo
Misija organizacije:
Nitna je platforma za obrazovanje stanovništva o održivom razvoju i podržavanje lokalnih i malih preduzetnika/ca da posluju po principima kružne ekonomije.
Polje rada / delatnost organizacije:
Udruženje za održivi razvoj i ekonomiju „Nitna“ je dobrovoljno, nezavisno, neprofitno, multietničko i multidisciplinarno udruženje, osnovano radi ostvarivanja ciljeva u oblasti cirkularne ekonomije, održivog razvoja, komunikacija i zaštite životne sredine.
Sekundarni cilj:
Životna sredina i klimatske promene

Programi:

Konkretni rezultati organizacije u poslednje 3 godine:

Udruženje Nitna uspešno je završila program za održive biznise u organizaciji Smart kolektiva. Bilo je finalista Zelenih ideja Trag fondacije. Udružilo se sa Udruženjem "Žene na putu" radi pokretanja inicijative Kulturna raznolikost u održivoj modi. Uspešno je sprovelo istoimeni projekat, mapiralo potrebe akterki održive mode u Srbiji, podiglo sajt za njihovo promociju kulturaimoda.rs, organizovalo događaj Market drugačije mode koji je prerastao u Festival drugačije mode. Festival okuplja zajednicu akterki drugačije mode i trenutno broji preko 50 članica. Organizovalo je besplatnu obuku o digitalnom marketingu za njih, a najbolje nam tek predstoji. Trenutno sprovodi projekat Drugačija moda, solidarna zajednica koji su podržali Trag i OAK fondacije.

Kreiranje, širenje i osnaživanje zajednice drugačije mode

Ciljna grupa:

Žene

Trajanje u mesecima: 3 meseca

Godišnji budžet: 321.048,00

Navedite glavne donatore:

Trag fondacija

Oblast delovanja:

Ostalo

Opis programa:

Kada je brza i kapitalistička moda u pitanju, vode je muškarci, međutim, kada je u pitanju briga za druge, okolinu i održivost, na scenu stupaju žene. Kako bismo adresirale važnost njihovog rada, ukazale na njegovu nevidljovost, ali i nužnost bavljenja održivošću, kao i njenu neodvojivost od multikulturalnosti, prošle godine pokrenule smo inicijativu Kulturna raznolikost u održivoj modi (https://kulturaimoda.rs/) koje je okupila 13 fenomenalnih žena i njihovih inicijativa iz cele Srbije (Bački Breg, Bački Monoštor, Novi Sad, Beograd, Šabac, Valjevo, Užice, Vranje, Niš). Mapirale smo njihove potrebe, načine na koje se bave kulturom i održivošću u modi (studija), ali i promovisale njihov rad. Povećanjem vidljivost rada i truda žena do kojih smo došle, zapravo smo doprle do još žena koje na sličan način promovišu kulturu svoje lokalne zajednice i ekonomski je osnažuju kroz svoj rad i angažovanje drugih žena. One su nam se javljale da pitaju kako mogu da se priključe našoj zajednici, što nam je ukazalo na potrebu za ovakvom inicijativom, snagom njene sinergije i potencijalnim multiplikatorskim domino efektom koje može da ima udruživanje i osnaživanje žena okupljenih oko ovih tema. Solidarne žene svuda su oko nas, one pokreću svoje zajednice, ali najčešće nemaju načina ili resurse da se umreže ili da postanu vidljivije. Stoga smo odlučile da pokrenemo akciju Drugačija moda, solidarna zajednica. Mobilizacija zajednice oko naše inicijative može imati pozitivan uticaj na raznolikost, solidarnost, ravnopravnost, kulturu, ekonomiju, ekologiju i održivost, doprinoseći tako boljoj budućnosti za sve građane i građanke.

Tri glavna konkretna rezultata programa:

Mobilisana zajednica
Mapirane potrebe zajednice
Kreirana i sprovedena kampanja o drugačijoj modi i njenim akterkama

Šta se promenilo za vaše korisnike zahvaljujući programu?

Zajednica je dobila besplatnu obuku o digitalnom marketingu, mapirane su njihove potrebe i izazovi u radu koji će biti targetirani budućim aktivnostima. Članice zajednice su se umrežile i međusobno osnažile.

Finansije:

2022

UKUPNI PRIHODI: 3.000,00

Donacije pojedinca: 0,00

Donacije kompanije: 0,00

Donacije domaćih fondacija/udruženja: 0,00

Donacije stranih fondacija/udruženja: 0,00

Donacije stranih vlada: 0,00

Ostale donacije: 0,00

Prihodi od države i lokalne samouprave: 0,00

Prihodi od članarina: 3.000,00

Prihodi ostvareni na tržištu: 0,00

Prihodi od nefinansijske imovine: 0,00

Prihodi od kamata/dividendi: 0,00

Ostali prihodi: 0,00

Prosleđena sredstva (Re-Granting / Pass-Through): 0,00

2022

UKUPNI RASHODI: 3.000,00

Najam kancelarijskog prostora (sa porezom): 0,00

Komunalni troškovi: 0,00

Troškovi kancelarije: 0,00

Troškovi PR-a: 0,00

Kapitalni troškovi: 0,00

Ekspertske usluge: 3.000,00

Programske aktivnosti: 0,00

Spoljni saradnici: 0,00

Putni troškovi: 0,00