Transparentne organizacije > Otvorene knjige > "Liceulice"
Organisation logo

"Liceulice"

O organizaciji

Skraćeno ime:
"LUL"
Matični broj:
28035152
Grad:
Svetozara Markovića 42A, Beograd
Telefon:
+381112440096
Godina osnivanja:
2010
PIB:
106949525
E-mail:
office@liceulice.org
Šifra delatnosti:
9499
Naziv delatnosti:
Delatnost ostalih organizacija na bazi učlanjenja
Forma registracije:
Udruženje

Ljudi

Osnivači/ca:
Milosav Marinović, Nikoleta Kosovac, Aleksandra Nikšić
Predsednik/ca UO:
Branisalv Trifunović
Član UO:
Maja Dželatović, Veran Matić
Ime zakonskog zastupnika/ce:
Milosav Marinović
E-mail zakonskog zastupnika/ce:
milosav.marinovic@liceulice.org
Ime kontakt osobe:
Ivana Mišović
E-mail kontakt osobe:
donacije@liceulice.org

Ciljevi:

Invalidi, marginalne grupe, socijalno preduzetništvo, ulične novine, mediji, filantopija, inkluzija, siromaštvo, beskućništvo

Primarni cilj:
Zapošljivost, Radna pitanja
Misija organizacije:
Liceulice je neprofitno udruženje građana (organizacija civilnog društva) osnovano na neodređeno vreme s ciljem da dorinosi socijalnoj emancipaciji zajednice, ekonomskoj, kulturnoj i socijalnoj inkluziji i smanjenju siromaštva; tako što izdavanjem istoimenog magazina, modelom njegove distribucije i kroz druge srodne aktivnosti podstiče inkluzivne procese u društvu; solidarnost, empatiju i filantropiju; aktivizam i međusektorsku saradnju; brigu o okruženju i javnom dobru, i aktivno doprinosi demokratizaciji i ublažavanju socijalne, kulturne i ekonomske marginalizacije grupa i pojedinaca.
Polje rada / delatnost organizacije:
Liceulice je put u bolji život, prostoror nade i ohrabrenja, podrške i zaposlenja za veliki broj marginalizovanih, siromašnih, mladih i starijih, obeshrabrenih i ugroženih građana i građanki. Program se razvija uspešno u Srbiji već 12 godina , a odvija se kroz više aktivnosti, od kojih je najpoznatija izdavanje magazina Liceulice i njegova distribucija kroz mrežu korisnika/prodavaca, koji zaradjuju 50 procenata od svakog prodatog primerka, i tako stiču priliku da da budu (samo)uposleni i imaju redovnu zaradu, ali i da se njihov glas čuje, da budu primećeni i prihvaćeni. Delujući kao nezavisan fond, a na principima socijalnog preduzetništva, od 2010. godine aktivno doprinosimo socijalnoj i ekonomskoj inkluziji pripadnika ugroženih grupa. Više informacija o našem radu možete pronaći na liceulice.org.
Sekundarni cilj:
Socijalne usluge

Programi:

1. Fond Liceulice (inkluzija, osnaživanje pripadnika marginalnih grupa)

Ciljna grupa:

Građani – ekonomski ugroženi

Trajanje u mesecima: 144 meseca do danas i trajaće još dugo

Lokacija sprovođenja programa: Srbija

Navedite glavne donatore:

Gradjani; Biznis; GIZ ; EED; Goethe Institut;

Oblast delovanja:

Socijalne usluge

Opis programa:

Liceulice je neprofitna organizacija (OCD) posvećena podršci onih koji žive "nevidljivi" na margini našeg društva. Liceulice je i inovativni socijalni program koji afirmiše i podstiče aktivizam , filantropiju i solidarnost ali i nove koncepte i modele poput socijalnog preduzetništva . Kao nezavisan fond, a na principima socijalnog preduzetništva, od 2010. godine aktivno doprinosimo socijalnoj i ekonomskoj inkluziji pripadnika ugroženih grupa. Umesto da obezbeđujemo neki oblik pasivne pomoći, mi stvaramo uslove u kojima naši korisnici mogu sami da zarade za život i da utiču na promen i poboljšanja. Naš glavni proizvod je magazin Liceulice koji se distribuira isključivo kroz mrežu naših prodavaca (oblik samozapošljavanja) , koji zarađuju polovinu od svakog prodatog primerka, dok se druga polovina ulaže u štampanje novog broja magazina. Na taj način obezbeđuje se stabilno zaposlenje za veći broj naših prodavaca. Do sada kroz ovaj program podrške i osnaživanja prošlo je više od 500 korisnika. Prema njihovim izjavama "liceulice je najbolja stvar koja im se dogodila unazad puno godina". Kroz ovaj program imaju priliku za samozapošljavanje, za radnu terapiju, za socijalizaciju i psiho-socijalno osnaživanje, jednom rečju za resocijalizaciju i uključivanje u zajednicu kao njeni ravnopravni članovi.

Šta se promenilo za vaše korisnike zahvaljujući programu?

U periodu od 2010. do 2022. u Liceulice projektu učestovalo je više od 500 korisnika, pripadnika ugroženih socijalnih grupa. Svi korisnici dobili su priliku da rade i sopstvenim zalaganjem obezbede bolji život. Trenutno se u našoj mreži nalazi preko 150 korisnika koji su zahvaljujući kontinuiranoj psihosocijalnoj podršci, brojnim radionicama i prilici da prodaju magazin Liceulice uspeli da ostvare preko potrebnu zaradu i završe proces resocijalizacije. 147 korisnika ostvarilo je pravo na socijalnu zaštitu, a 10 korisnika dobilo je zaposlenje van organizacije Liceulice. Tokom policijskog časa (Korona kriza) , ali i nakon toga, za sve korisnike bili su obezbeđeni paketi sa osnovnim namirnicama. U periodu od 2020. do 2022. podeljeno je preko 400 gotovih obroka. Zahvaljujući posebnom programu „Osnaživalište“ svi naši korisnici imaju potrebne informacije gde mogu da potraže pomoć koja im je u tom trenutku neophodna, a tu se ubrajaju medicinska pomoć, pregled psihijatra, centri za socijalni rad, besplatna podrška psihoterapeuta, prihvatni i dnevni centri za beskućnike, besplatna pomoć psihologa u okviru organizacije Liceulice, i brojne druge.
Uz pomoć programa „Pozovite nas u goste“ prodavci imaju priliku da odlaze u kompanije i prodaju zaposlenima magazin Liceulice, gde pored zarade dobijaju i preko potrebnu priliku za komunikacijom, koja je ključna u procesu resocijalizacije.
Pored obavezne uniforme za rad, korisnici 4 puta godišnje dobijaju sezonsku odeću, a 2021. za sve korisnike obezbeđena je nova obuća.
U periodu od 2010. do 2022. godine korisnici su bili osnaženi u okviru 300 grupnih terapija sa psihologom.
Zahvaljujući donacijama polovnih mobilnih telefona svi korisnici imaju priliku da redovno održavaju kontakt sa koordinatorima, psihologom i drugim korisnicima.

2. Magazin Liceulice (mediji, ljudska prava, aktivizam, životna sreina, gradjansko društvo, mediske slobode, javno dobro) )

Ciljna grupa:

Stanovnici (građani)– Opšta populacija

Trajanje u mesecima: 144 meseca do danas i trakjaće još dugo

Lokacija sprovođenja programa: Srbija

Navedite glavne donatore:

FOD; Ministarstvo kulture i mediija; EED; Goethe Institut; RDN ; NNŠ ;

Oblast delovanja:

Opšte dobro, Društvena korist / Društveni benefit

Opis programa:

Liceulice je i originalan, a visoko kvalitetan medijski proizvod, namenjen široj publici , otvoren za drugačije forme i sadržaje, trenutno (ili trajno) „isključene“ iz naše javne sfere. Magazin Liceulice je istnski nezavisni medijski/komunikacijski prostor trajno posvećen univerzalnim vrednostima, principima jednakosti, demokratije i humanosti, sa izraženim pokretačkim, mobilizacijskim i edukacijskim namerama. Magazin Liceulice je svojom osobenošću i kvalitetom stekao poverenje i podršku gradjana, kao i nekoliko domaćih i medjunarodnih priznanja, reputaciju i ugled u Srbiji i u regionu kao i u medjunarodnoj zajednici uličnih novina (INSP).

Tri glavna konkretna rezultata programa:

1.Priznanje od strane čitalaca za originalnu, društveno korisnu, doslednu uredjivačku politiku.
2. Permanentno povećanje tiraža (trenutno 12 000 primeraka u mesečnom ritmu. Samim tim i broja čitalaca i uticaja koji ostvarujemo u zajednici.
3. Liceulice se čuva i čita s olovkom, kažu naši čitaoci prihvatajući ga kao svojevrstan udžbenik boljeg društva i solidarnosti.

Šta se promenilo za vaše korisnike zahvaljujući programu?

Srbija je dobila jedinstven i originalan mediji. Dokazali smo da se o naizgled "dosadnim" temama koje drugi mediji izbegavaju može govoriti na prijemčljjiv i atraktivan način . Zahvaljujući kvalitetu našeg medija korisnici su u prilici da distribuiraju sve više primeraka i tako za sebe obezbede i veću zaradu. Istovremeno i sama organizacija kroz ovaj efekat postiže veću stabilnost i u prilici je da unapredi i druge oblike podrške za naše korisnike.

Finansije

2021

UKUPNI PRIHODI: 13.159.000,00

Donacije pojedinca: 524.591,00

Donacije kompanije: 47.034,00

Donacije domaćih fondacija/udruženja: 1.170.895,00

Donacije stranih fondacija/udruženja: 3.583.919,00

Donacije stranih vlada: 458.561,00

Ostale donacije: 0,00

Prihodi od države i lokalne samouprave: 650.000,00

Prihodi od članarina: 0,00

Prihodi ostvareni na tržištu: 6.724.000,00

Prihodi od nefinansijske imovine: 0,00

Prihodi od kamata/dividendi: 0,00

Ostali prihodi: 0,00

Prosleđena sredstva (Re-Granting / Pass-Through): 0,00

2021

UKUPNI RASHODI: 12.636.000,00

Najam kancelarijskog prostora (sa porezom): 645.296,00

Komunalni troškovi: 0,00

Troškovi kancelarije: 424.357,00

Troškovi PR-a: 0,00

Kapitalni troškovi: 0,00

Ekspertske usluge: 175.347,00

Programske aktivnosti: 4.310.000,00

Spoljni saradnici: 0,00

Putni troškovi: 0,00

2020

UKUPNI PRIHODI: 13.391.000,00

Donacije pojedinca: 1.815.322,00

Donacije kompanije: 1.883.759,00

Donacije domaćih fondacija/udruženja: 1.197.783,00

Donacije stranih fondacija/udruženja: 1.503.104,00

Donacije stranih vlada: 2.679.032,00

Ostale donacije: 0,00

Prihodi od države i lokalne samouprave: 400.000,00

Prihodi od članarina: 0,00

Prihodi ostvareni na tržištu: 3.912.000,00

Prihodi od nefinansijske imovine: 0,00

Prihodi od kamata/dividendi: 0,00

Ostali prihodi: 0,00

Prosleđena sredstva (Re-Granting / Pass-Through): 0,00

2020

UKUPNI RASHODI: 13.487.000,00

Najam kancelarijskog prostora (sa porezom): 851.966,00

Komunalni troškovi: 0,00

Troškovi kancelarije: 537.693,00

Troškovi PR-a: 0,00

Kapitalni troškovi: 0,00

Ekspertske usluge: 191.341,00

Programske aktivnosti: 5.626.000,00

Spoljni saradnici: 0,00

Putni troškovi: 0,00

2019

UKUPNI PRIHODI: 16.408.000,00

Donacije pojedinca: 3.181.343,00

Donacije kompanije: 161.314,00

Donacije domaćih fondacija/udruženja: 785.863,00

Donacije stranih fondacija/udruženja: 1.203.580,00

Donacije stranih vlada: 5.088.900,00

Ostale donacije: 0,00

Prihodi od države i lokalne samouprave: 1.200.000,00

Prihodi od članarina: 0,00

Prihodi ostvareni na tržištu: 4.787.000,00

Prihodi od nefinansijske imovine: 0,00

Prihodi od kamata/dividendi: 0,00

Ostali prihodi: 0,00

Prosleđena sredstva (Re-Granting / Pass-Through): 0,00

2019

UKUPNI RASHODI: 15.279.000,00

Najam kancelarijskog prostora (sa porezom): 848.000,00

Komunalni troškovi: 0,00

Troškovi kancelarije: 500.000,00

Troškovi PR-a: 0,00

Kapitalni troškovi: 0,00

Ekspertske usluge: 192.000,00

Programske aktivnosti: 7.495.000,00

Spoljni saradnici: 0,00

Putni troškovi: 0,00

2018

UKUPNI PRIHODI: 11.815.000,00

Donacije pojedinca: 1.961.000,00

Donacije kompanije: 266.000,00

Donacije domaćih fondacija/udruženja: 771.000,00

Donacije stranih fondacija/udruženja: 825.000,00

Donacije stranih vlada: 2.354.000,00

Ostale donacije: 604.000,00

Prihodi od države i lokalne samouprave: 1.900.000,00

Prihodi od članarina: 0,00

Prihodi ostvareni na tržištu: 3.134.000,00

Prihodi od nefinansijske imovine: 0,00

Prihodi od kamata/dividendi: 0,00

Ostali prihodi: 0,00

Prosleđena sredstva (Re-Granting / Pass-Through): 0,00

2018

UKUPNI RASHODI: 11.941.000,00

Najam kancelarijskog prostora (sa porezom): 639.000,00

Komunalni troškovi: 0,00

Troškovi kancelarije: 523.500,00

Troškovi PR-a: 0,00

Kapitalni troškovi: 0,00

Ekspertske usluge: 63.500,00

Programske aktivnosti: 5.953.000,00

Spoljni saradnici: 0,00

Putni troškovi: 0,00

2017

UKUPNI PRIHODI: 10.186.000,00

Donacije: 6.313.000,00

Prihodi od članarina: 0,00

Prihodi od usluga: 3.873.000,00

Prihodi od nefinansijske imovine: 0,00

Prihodi od kamata/dividendi: 85.000,00

2017

2016

UKUPNI PRIHODI: 11.045.000,00

Donacije: 6.333.000,00

Prihodi od članarina: 0,00

Prihodi od usluga: 4.712.000,00

Prihodi od nefinansijske imovine: 0,00

Prihodi od kamata/dividendi: 47.000,00

2016

2014

UKUPNI PRIHODI: 4.844.000,00

Donacije: 4.844.000,00

Prihodi od članarina: 0,00

Prihodi od usluga: 0,00

Prihodi od nefinansijske imovine: 0,00

Prihodi od kamata/dividendi: 114.000,00

2014