"Liceulice"
O organizaciji
Ljudi
Ciljevi:
Invalidi, marginalne grupe, socijalno preduzetništvo, ulične novine, mediji, filantopija, inkluzija, siromaštvo, beskućništvo
Primarni cilj:
Misija organizacije:
Polje rada / delatnost organizacije:
Sekundarni cilj:
Programi:
1. Fond Liceulice (inkluzija, osnaživanje pripadnika marginalnih grupa)
Ciljna grupa:
Ekonomski ugrožena lica
Trajanje u mesecima: 144 meseca do danas i trajaće još dugo
Lokacija sprovođenja programa: Srbija
Navedite glavne donatore:
Gradjani; Biznis; GIZ ; EED; Goethe Institut;
Oblast delovanja:
Socijalna zaštita
Opis programa:
Liceulice je neprofitna organizacija (OCD) posvećena podršci onih koji žive "nevidljivi" na margini našeg društva. Liceulice je i inovativni socijalni program koji afirmiše i podstiče aktivizam , filantropiju i solidarnost ali i nove koncepte i modele poput socijalnog preduzetništva . Kao nezavisan fond, a na principima socijalnog preduzetništva, od 2010. godine aktivno doprinosimo socijalnoj i ekonomskoj inkluziji pripadnika ugroženih grupa. Umesto da obezbeđujemo neki oblik pasivne pomoći, mi stvaramo uslove u kojima naši korisnici mogu sami da zarade za život i da utiču na promen i poboljšanja. Naš glavni proizvod je magazin Liceulice koji se distribuira isključivo kroz mrežu naših prodavaca (oblik samozapošljavanja) , koji zarađuju polovinu od svakog prodatog primerka, dok se druga polovina ulaže u štampanje novog broja magazina. Na taj način obezbeđuje se stabilno zaposlenje za veći broj naših prodavaca. Do sada kroz ovaj program podrške i osnaživanja prošlo je više od 500 korisnika. Prema njihovim izjavama "liceulice je najbolja stvar koja im se dogodila unazad puno godina". Kroz ovaj program imaju priliku za samozapošljavanje, za radnu terapiju, za socijalizaciju i psiho-socijalno osnaživanje, jednom rečju za resocijalizaciju i uključivanje u zajednicu kao njeni ravnopravni članovi.
Šta se promenilo za vaše korisnike zahvaljujući programu?
U periodu od 2010. do 2022. u Liceulice projektu učestovalo je više od 500 korisnika, pripadnika ugroženih socijalnih grupa. Svi korisnici dobili su priliku da rade i sopstvenim zalaganjem obezbede bolji život. Trenutno se u našoj mreži nalazi preko 150 korisnika koji su zahvaljujući kontinuiranoj psihosocijalnoj podršci, brojnim radionicama i prilici da prodaju magazin Liceulice uspeli da ostvare preko potrebnu zaradu i završe proces resocijalizacije. 147 korisnika ostvarilo je pravo na socijalnu zaštitu, a 10 korisnika dobilo je zaposlenje van organizacije Liceulice. Tokom policijskog časa (Korona kriza) , ali i nakon toga, za sve korisnike bili su obezbeđeni paketi sa osnovnim namirnicama. U periodu od 2020. do 2022. podeljeno je preko 400 gotovih obroka. Zahvaljujući posebnom programu „Osnaživalište“ svi naši korisnici imaju potrebne informacije gde mogu da potraže pomoć koja im je u tom trenutku neophodna, a tu se ubrajaju medicinska pomoć, pregled psihijatra, centri za socijalni rad, besplatna podrška psihoterapeuta, prihvatni i dnevni centri za beskućnike, besplatna pomoć psihologa u okviru organizacije Liceulice, i brojne druge.
Uz pomoć programa „Pozovite nas u goste“ prodavci imaju priliku da odlaze u kompanije i prodaju zaposlenima magazin Liceulice, gde pored zarade dobijaju i preko potrebnu priliku za komunikacijom, koja je ključna u procesu resocijalizacije.
Pored obavezne uniforme za rad, korisnici 4 puta godišnje dobijaju sezonsku odeću, a 2021. za sve korisnike obezbeđena je nova obuća.
U periodu od 2010. do 2022. godine korisnici su bili osnaženi u okviru 300 grupnih terapija sa psihologom.
Zahvaljujući donacijama polovnih mobilnih telefona svi korisnici imaju priliku da redovno održavaju kontakt sa koordinatorima, psihologom i drugim korisnicima.
2. Magazin Liceulice (mediji, ljudska prava, aktivizam, životna sreina, gradjansko društvo, mediske slobode, javno dobro) )
Ciljna grupa:
Svi građani
Trajanje u mesecima: 144 meseca do danas i trakjaće još dugo
Lokacija sprovođenja programa: Srbija
Navedite glavne donatore:
FOD; Ministarstvo kulture i mediija; EED; Goethe Institut; RDN ; NNŠ ;
Oblast delovanja:
Obrazovanje
Opis programa:
Liceulice je i originalan, a visoko kvalitetan medijski proizvod, namenjen široj publici , otvoren za drugačije forme i sadržaje, trenutno (ili trajno) „isključene“ iz naše javne sfere. Magazin Liceulice je istnski nezavisni medijski/komunikacijski prostor trajno posvećen univerzalnim vrednostima, principima jednakosti, demokratije i humanosti, sa izraženim pokretačkim, mobilizacijskim i edukacijskim namerama. Magazin Liceulice je svojom osobenošću i kvalitetom stekao poverenje i podršku gradjana, kao i nekoliko domaćih i medjunarodnih priznanja, reputaciju i ugled u Srbiji i u regionu kao i u medjunarodnoj zajednici uličnih novina (INSP).
Tri glavna konkretna rezultata programa:
1.Priznanje od strane čitalaca za originalnu, društveno korisnu, doslednu uredjivačku politiku.
2. Permanentno povećanje tiraža (trenutno 12 000 primeraka u mesečnom ritmu. Samim tim i broja čitalaca i uticaja koji ostvarujemo u zajednici.
3. Liceulice se čuva i čita s olovkom, kažu naši čitaoci prihvatajući ga kao svojevrstan udžbenik boljeg društva i solidarnosti.
Šta se promenilo za vaše korisnike zahvaljujući programu?
Srbija je dobila jedinstven i originalan mediji. Dokazali smo da se o naizgled "dosadnim" temama koje drugi mediji izbegavaju može govoriti na prijemčljjiv i atraktivan način . Zahvaljujući kvalitetu našeg medija korisnici su u prilici da distribuiraju sve više primeraka i tako za sebe obezbede i veću zaradu. Istovremeno i sama organizacija kroz ovaj efekat postiže veću stabilnost i u prilici je da unapredi i druge oblike podrške za naše korisnike.
Finansije:
2021
UKUPNI PRIHODI: 13.159.000,00
Donacije pojedinca: 524.591,00
Donacije kompanije: 47.034,00
Donacije domaćih fondacija/udruženja: 1.170.895,00
Donacije stranih fondacija/udruženja: 3.583.919,00
Donacije stranih vlada: 458.561,00
Ostale donacije: 0,00
Prihodi od države i lokalne samouprave: 650.000,00
Prihodi od članarina: 0,00
Prihodi ostvareni na tržištu: 6.724.000,00
Prihodi od nefinansijske imovine: 0,00
Prihodi od kamata/dividendi: 0,00
Ostali prihodi: 0,00
Prosleđena sredstva (Re-Granting / Pass-Through): 0,00
2021
UKUPNI RASHODI: 12.636.000,00
Najam kancelarijskog prostora (sa porezom): 645.296,00
Komunalni troškovi: 0,00
Troškovi kancelarije: 424.357,00
Troškovi PR-a: 0,00
Kapitalni troškovi: 0,00
Ekspertske usluge: 175.347,00
Programske aktivnosti: 4.310.000,00
Spoljni saradnici: 0,00
Putni troškovi: 0,00
2020
UKUPNI PRIHODI: 13.391.000,00
Donacije pojedinca: 1.815.322,00
Donacije kompanije: 1.883.759,00
Donacije domaćih fondacija/udruženja: 1.197.783,00
Donacije stranih fondacija/udruženja: 1.503.104,00
Donacije stranih vlada: 2.679.032,00
Ostale donacije: 0,00
Prihodi od države i lokalne samouprave: 400.000,00
Prihodi od članarina: 0,00
Prihodi ostvareni na tržištu: 3.912.000,00
Prihodi od nefinansijske imovine: 0,00
Prihodi od kamata/dividendi: 0,00
Ostali prihodi: 0,00
Prosleđena sredstva (Re-Granting / Pass-Through): 0,00
2020
UKUPNI RASHODI: 13.487.000,00
Najam kancelarijskog prostora (sa porezom): 851.966,00
Komunalni troškovi: 0,00
Troškovi kancelarije: 537.693,00
Troškovi PR-a: 0,00
Kapitalni troškovi: 0,00
Ekspertske usluge: 191.341,00
Programske aktivnosti: 5.626.000,00
Spoljni saradnici: 0,00
Putni troškovi: 0,00
2019
UKUPNI PRIHODI: 16.408.000,00
Donacije pojedinca: 3.181.343,00
Donacije kompanije: 161.314,00
Donacije domaćih fondacija/udruženja: 785.863,00
Donacije stranih fondacija/udruženja: 1.203.580,00
Donacije stranih vlada: 5.088.900,00
Ostale donacije: 0,00
Prihodi od države i lokalne samouprave: 1.200.000,00
Prihodi od članarina: 0,00
Prihodi ostvareni na tržištu: 4.787.000,00
Prihodi od nefinansijske imovine: 0,00
Prihodi od kamata/dividendi: 0,00
Ostali prihodi: 0,00
Prosleđena sredstva (Re-Granting / Pass-Through): 0,00
2019
UKUPNI RASHODI: 15.279.000,00
Najam kancelarijskog prostora (sa porezom): 848.000,00
Komunalni troškovi: 0,00
Troškovi kancelarije: 500.000,00
Troškovi PR-a: 0,00
Kapitalni troškovi: 0,00
Ekspertske usluge: 192.000,00
Programske aktivnosti: 7.495.000,00
Spoljni saradnici: 0,00
Putni troškovi: 0,00
2018
UKUPNI PRIHODI: 11.815.000,00
Donacije pojedinca: 1.961.000,00
Donacije kompanije: 266.000,00
Donacije domaćih fondacija/udruženja: 771.000,00
Donacije stranih fondacija/udruženja: 825.000,00
Donacije stranih vlada: 2.354.000,00
Ostale donacije: 604.000,00
Prihodi od države i lokalne samouprave: 1.900.000,00
Prihodi od članarina: 0,00
Prihodi ostvareni na tržištu: 3.134.000,00
Prihodi od nefinansijske imovine: 0,00
Prihodi od kamata/dividendi: 0,00
Ostali prihodi: 0,00
Prosleđena sredstva (Re-Granting / Pass-Through): 0,00
2018
UKUPNI RASHODI: 11.941.000,00
Najam kancelarijskog prostora (sa porezom): 639.000,00
Komunalni troškovi: 0,00
Troškovi kancelarije: 523.500,00
Troškovi PR-a: 0,00
Kapitalni troškovi: 0,00
Ekspertske usluge: 63.500,00
Programske aktivnosti: 5.953.000,00
Spoljni saradnici: 0,00
Putni troškovi: 0,00
2017
UKUPNI PRIHODI: 10.186.000,00
Donacije: 6.313.000,00
Prihodi od članarina: 0,00
Prihodi od usluga: 3.873.000,00
Prihodi od nefinansijske imovine: 0,00
Prihodi od kamata/dividendi: 85.000,00
2017
2016
UKUPNI PRIHODI: 11.045.000,00
Donacije: 6.333.000,00
Prihodi od članarina: 0,00
Prihodi od usluga: 4.712.000,00
Prihodi od nefinansijske imovine: 0,00
Prihodi od kamata/dividendi: 47.000,00
2016
2014
UKUPNI PRIHODI: 4.844.000,00
Donacije: 4.844.000,00
Prihodi od članarina: 0,00
Prihodi od usluga: 0,00
Prihodi od nefinansijske imovine: 0,00
Prihodi od kamata/dividendi: 114.000,00